mandag den 11. oktober 2010

vi er forargede!

Noget der virkelig går os på er den måde de fører reklamer og valgkampanger herovre!
Det er ikke nok at reklamere for sit eget produkt, man skal samtidig hive et helt andet specifikt produkt frem og sige "vores produkt er meget bedre end deres produkt!". F.eks. er der en reklame for en Chevrolet, hvor den sprøde kommentarter stemme siger: "It's the best of its class, even better than the BMW." det er totalt unødvendigt at snakke om BMW'en, den har jo intet med Chevroleten at gøre. Det samme i valgkampagner, der er et par stykker der sender deres vælg-mig-til-borgmester kampagner i fjernsynet for tiden. Her er det samme princip med at man tager en modkanditat og fremhæver nogle ting som de tilsyneladende gør dårligt for derefter at fortælle hvor meget bedre de selv er til den pågældende ting.
Nogle mener at denne form for nedgøring af en konkurrent gør en valgkampagne mere spændende, jeg er uenig og mener det er totalt unødvendigt. I Danmark har vi også den type reklamer, men de fremhæver ikke noget specifikt produkt, de siger blot at deres er det bedste på markedet.
Set med vores danske øjne, er det meget fremmed for os at folk føre sig frem på denne måde på baggrund af andre. OG VI KAN IKKE LIDE DET!
Lad os aldrig blive som USA på det punkt.  

1 kommentar: